Atuais interesses de investigação

Culture and sustainability

Culture in local and regional development

Cultural planning

Creative tourism

Cultural mapping

Projetos de investigação

2020 - 2024 - "UNCHARTED: Understanding, Capturing and Fostering the Societal Value of Culture", na qualidade de investigador responsável, financiado por H2020.

2019 - 2022 - "CREATOUR Azores - Turning the Azores into a Creative Tourism Destination", coordenado por Carlos Santos and Isabel Albergaria , financiado por AZORES 2020 (FEDER FSE).
              - Azores Tourism Observatory
              - University of the Azores

2019 - 2021 - "Creative Economies: Exploring the Nexus of Culture and Tourism in Rural and Peripheral Canada", coordenado por Patrick Brouder and Suzzane de la Barre, financiado por Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRCC).
              - Vancouver Island University

2019 - 2020 - "Cultural Mapping, Planning and Impact Assessment for Sustainable and Just Urban Development", coordenado por Rike Sitas, University of Cape Town, South Africa, financiado por European Union.
              - African Centre for Cities and the SA-EU Dialogue Facility, Cape Town

2018 - 2023 - "URBiNAT: Urban Innovative and Inclusive Nature", coordenado por Gonçalo Canto Moniz, financiado por H2020.

2016 - 2020 - "CREATOUR: Desenvolver Destinos de Turismo Criativo em Cidades de Pequena Dimensão e Áreas Rurais (Creative Tourism Destination Development in Small Cities and Rural Areas)", na qualidade de investigador responsável, financiado por Portugal 2020 - Programa de Atividades Conjuntas.
    Parceiros Projeto:
              - Centro Interdisciplinar de História, Culturas e Sociedades da Universidade de Évora
              - Centro de Investigação sobre o Espaço e as Organizações da Universidade do Algarve
              - DINÂMIA'CET-IUL, Centro de Estudos Sobre a Mudança Socioeconómica e o Território do ISCTE-IUL
              - Laboratório de Paisagens, Património e Território da Universidade do Minho

2016 - 2018 - "Approaches to Participatory Governance of Cultural Institutions", coordenado por Dea Vidovic (Kultura Nova Foundation, Croatia), financiado por UNESCO - International Fund for Cultural Diversity.

2016 - 2016 - "'Where is Here?': Small Cities, Deep Mapping and Sustainable Futures", coordenado por Nicole Vaugeois (Vancouver Island University, Canada), financiado por Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRCC).

2014 - 2016 - "Culturizing Sustainable Cities: Catalyzing Translocal Learning and Advancement of Emerging Artistic-Cultural Environmental Approaches", na qualidade de investigador responsável, financiado por FCT.

2014 - 2016 - "More Inclusive Cities and Territories ", coordenado por G. Allegretti, financiado por UCLG.

2014 - 2015 - "Just Sustainabilities", coordenado por Marco Armiero, financiado por International Social Science Council (seed grant).

2014 - 2015 - "Operationalizing Culture in the Sustainable Development of Cities ", na qualidade de investigador responsável, financiado por UCLG.

2012 - 2013 - "The Inclusive City and the Use of Community-based Monitoring for Poverty Reduction - Overview of International Experiences", na qualidade de investigador responsável, financiado por BMZ / Deutsche Gesellschaft fuer Internationale Zusammenarbeit (GIZ).
              - United Cities and Local Governments

2011 - 2015 - "Investigating Cultural Sustainability", coordenado por Katriina Soini, University of Jyväskylä, Finland, financiado por European Cooperation in the field of Scientific and Technical Research (COST) Program.

2011 - 2013 - "A Água como Património (dentro de projecto 'Eau comme Patrimoine - experiences et savoir faire dans la réhabilitation des villes d'eau et des paysages fluviaux')", coordenado por Paulo Peixoto, financiado por Comissão Europeia.

2011 - 2012 - "Culture in Sustainable Communities: Improving the Integration of Culture in Community Sustainability Policy and Planning in Canada and Europe", na qualidade de investigador responsável, financiado por Government of Canada (Foreign Affairs and International Trade Canada).
              - University of Ottawa

2010 - 2011 - "Inclusive Cities Observatory", coordenado por Boaventura de Sousa Santos, financiado por Comisión de Inclusión Social y Democracia Participativa CGLU; Ajuntament de Barcelona.

Agenda 21 da Cultura, da CGLU

Associação Portuguesa de Sociologia (APS)

Creative City Network of Canada (honorary membership)

Culturelink