Artigos em Revistas Científicas

Lopes, Mónica; Ferreira, Virgínia; Caynnã, Santos (2024), "Modalidades e Graus de Integração dos Estudos sobre as Mulheres, de Género e Feministas no Ensino Superior Português: Uma Análise Sistemática dos Currículos [Modalities and Degrees of Integration of Women's, Gender, and Feminist Studies in Portuguese Higher Education: A Systematic Analysis of Curricula]", Faces de Eva. Estudos sobre a Mulher, 50

Lopes, Mónica; de Camargo Santos, Caynnã (2023), "Academic housework in pandemic times: COVID-19 effects on the gendered distribution of academic work in Portugal", European Educational Research Journal
DOI Open Access

Santos, Caynnã; Monteiro, Rosa; Lopes, Mónica; Martinez, Monise; Ferreira, Virgínia (2023), "From Late Bloomer to Booming: A Bibliometric Analysis of Women's, Gender, and Feminist Studies in Portugal", Social Sciences, 12, 7, 396
Open Access

Lopes, Mónica; Ferreira, Virgínia; Santos, Caynnã (2023), "Gendered Micropolitics in Academic Work Environments: Uncovering Microaggressions during the COVID-19 Pandemic", Social Sciences, 12, 8, 443
Open Access

De Camargo Santos, Caynnã; Do Adro Lopes, Mónica; Coimbra Vieira, Cristina; Ferreira, Virgínia (2022), "O que se ensina nos estudos de género em Portugal: uma análise bibliométrica dos planos curriculares", Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, 27
Open Access

Lopes, Mónica (2022), "Perfis de avaliação nas organizações do terceiro setor: implicações diferenciadas na aprendizagem organizacional", Sociologia, Problemas e Práticas, 99, 115-141
DOI Open Access

Moura e Sá, Patrícia; Frade, Catarina; Jesus, Fernanda; Lopes, Mónica; Maneca Lima, Teresa; Raposo, Vitor (2020), "Collaborative design in public services: a wicked problem-reframing case", The TQM Journal, ahead-of-print, ahead-of-print
DOI Open Access

Mendes, Pedro Cabral; Leandro, Cristina Rebelo; Lopes, Mónica (2017), "Práticas intergeracionais e interdisciplinares na Educação. Um exemplo prático no Ensino Básico", Revista Portuguesa de Pedagogia, 51, 63-82
DOI Open Access