Eleições, Democracia e Direitos Humanos Formação avançada, investigação e apoio

Equipa

Coordenação

Carla Luís é coordenadora do VOTEdhr - Eleições, Democracia e Direitos Humanos. Membro da Comissão Nacional de Eleições desde 2009. Lecciona na área da Observação Eleitoral, Justiça Eleitoral, entre outras. Formadora certificada BRIDGE. Investigadora do CES – Centro de Estudos Sociais, em pós-doutoramento. Tem realizado trabalho na área das Eleições e Democracia, com instituições internacionais e nacionais. Doutorada pela Universidade de Coimbra, com uma tese sobre a ONU e impacto dos sistemas eleitorais. Foi investigadora no The Electoral Integrity Project (Univs. Sydney/Harvard) e trabalhou com o PNUD como assessora jurídica eleitoral, entre outros. Mestre em Direitos Humanos e Democratização (EIUC) e licenciada em Direito pela FDUNL.

Véronique Lerch is an international human rights consultant, specialized in child rights and governance issues, working for institutions as UNICEF and the European Commission. Her areas of expertise are: policy development, child and youth participation, alternative care, advocacy and communication for change, organizational development and capacity-building. She was previously the Head of the Advocacy department of a large child rights organization: SOS Children’s Villages International. She notably led an advocacy campaign to improve the rights of young people ageing out of the care system in over 20 countries of Europe and Central Asia and introduced participatory methods in the campaign allowing children and young people to be change agents. She also worked for the Africa department of the global anti-corruption coalition, Transparency International. She holds a European Master degree in Human Rights and Democratisation (EMA) from EIUC and a Master in International Affairs from the Fletcher School of Law and Diplomacy.

Paula Duarte Lopes

Diana Silva