Formação Avançada

Cursos de Formação Avançada

Giuliani, Gaia (2018), formador no lecture at the first INTIMATE Summer School "The Good, The Bad and The Monster", 14-18 May., CES -University of Coimbra (Portugal), CES -University of Coimbra (Portugal).

Giuliani, Gaia (2017), formador no "Intersectionalities, assemblages, situated knowledges: epistemologies, political projects, and subjectivities", at the Summer School, Racism, Eurocentrism and Political Struggles (3rd edition, 3-9 September), 6 September., CES - University of Coimbra (Portugal), CES - University of Coimbra (Portugal).

Giuliani, Gaia (2017), formador no Nextgeneration Global Studies' Winter School, 17-20 February., University of Padova (Italy), University of Padova (Italy).

Giuliani, Gaia (2016), formador no "Beauty, blackness and Italian whiteness", at the Summer School, Racism, Eurocentrism and Political Struggles (2nd edition, 28 August-3 September), CES - University of Coimbra (Portugal), CES.

Giuliani, Gaia (2015), formador no School for All Seasons: Spaces and Times of Globalization 2015 (www.nextgenerationglobalstudies.eu) "Illusions of democracy and the media: contested visions and political dynamics" (18-22 May), SOAS (UK), University of Padova, SOAS and Goldsmiths College (University of London) and Small Media.

Orientações de Teses de Doutoramento

em curso - Orientação do projeto de tese de Doutoramento "Environmental Disasters and Human Rights Protection in Conflict Situations: An Outlook from Regional Organizations" - Programa de Doutoramento do CES "Human Rights in Contemporary Societies", da autoria de Diana Viveiros.

em curso - Orientação do projeto de tese de Doutoramento "European border regime, Human Rights and solidarity in three European countries: Portugal, Spain and Italy" - Programa de doutoramento do CES "Human Rights in Contemporary Societies", da autoria de Lucia Arruda.

em curso - Orientação do projeto de tese de Doutoramento "Returning the Gaze of Surveillance: Toward a Desecuritized Future" - Programa de doutoramento do CES "Human Rights in Contemporary Societies", da autoria de Daniela Silvestre Jorge Ayoub.

em curso - Coorientação (com Teresa Cunha) da tese de de tese de Doutoramento "Uma hermenêutica ecofeminista das narrativas biográficas de mulheres camponesas no Alentejo (Portugal) e na Bahia (Brasil) ", da autoria de Luisa de Pinho Valle.

Orientações de Teses de Mestrado

2016 - Coorientação (com prof. Cristina Demaria (University of Bologna)) da tese de de tese de Mestrado "MA: "Paura e orrore della differenza: una prospettiva semiotica e femminista sul genere horror" in Feminist theory and cinema (co-supervisor with prof. Cristina Demaria, course: Semiotics, Dept. Philosophy and Communication, University of Bologna)", da autoria de Mrs Martina Manfreda.

2010 - Orientação do projeto de tese de Mestrado "BA dissertation: "Le donne musulmane, le primavere arabe, il femminismo" in History of political doctrines (co-supervisor with Prof. Maurizio Ricciardi (ex) Dept. Politica, Istituzioni, Storia, University of Bologna, Italy).", da autoria de Giulia Fiscato.