Capítulos em Livros

Roque, Isabel (2023), A uberização dos call centers em Portugal: o vírus da precariedade em contexto pandémico Covid-19, in Ricardo Antunes (org.), Icebergs à deriva: O trabalho nas plataformas digitais. São Paulo: Boitempo, 323 - 343

Roque, Isabel (2023), Precariedade, sofrimento, e resistência no trabalho em plataformas digitais em Portugal, in Ricardo Colturato Festi (org.), A tragédia de Sísifo: trabalho, capital e suas crises no século XXI / organização. São Paulo: Paco Editorial, 283-317

Boavida, Nuno; Roque, Isabel (2021), Call centers in Portugal: The transition to teleworking and competing forms of trade unionism, in Moniz, António B.; Boavida, Nuno; Makó, Csaba; Krings, Bettina-Johanna; Miguel, Pablo Sanz de (org.), Digital Labour Platforms. Representing Workers in Europe. Vila Nova de Gaia: Húmus/CICS.NOVA, 159-170

Boavida, Nuno; Roque, Isabel (2021), Mobilisation of a Portuguese trade union: to organise and represent ride-hailing drivers in Portugal, in Moniz, António B.; Boavida, Nuno; Makó, Csaba; Krings, Bettina-Johanna; Miguel, Pablo Sanz de (org.), Digital Labour Platforms. Representing Workers in Europe. Vila Nova de Gaia: Húmus/CICS.NOVA, 37-46

Boavida, Nuno; Moniz, António; Naumann, Reinhard; Roque, Isabel; Azevedo, Raquel (2021), National recommendations: Portugal, in Moniz, António B.; Boavida, Nuno; Makó, Csaba; Krings, Bettina-Johanna; Miguel, Pablo Sanz de (org.), Digital Labour Platforms. Representing Workers in Europe. Vila Nova de Gaia: Húmus/CICS.NOVA, 215-224

Roque, Isabel (2021), Precarious workers and social mobilization in Portuguese call centre assembly lines, in Michele Fazio, Christie Launius, Tim Strangleman (org.), Routledge International Handbook of Working-Class Studies. London: Routledge, 480-491

Roque, Isabel (2021), Short-term rental platforms: The Portuguese Airbnb case, in Moniz, António B.; Boavida, Nuno; Makó, Csaba; Krings, Bettina-Johanna; Miguel, Pablo Sanz de (org.), Digital Labour Platforms. Representing Workers in Europe. Vila Nova de Gaia: Húmus/CICS.NOVA, 185-201

Roque, Isabel (2020), Ciberativismo e sindicalismo em call-centers portugueses, in Ricardo Antunes (org.), Uberização, trabalho digital e indústria 4.0. São Paulo: Boitempo, 281-298

Roque, I. (2017), Fragmented Occupational Identities. A study on Portuguese and British Contact Centre Workers, in Arezes, P.; Baptista, J.; Barroso, M.; Carneiro, P.; Cordeiro, P.; Costa, N.; Melo, R.; A. Perestrelo, G. (org.), Occupational Safety and Hygiene V. London: CRC Press, 579-583.

Roque, I. (2017), Precariedade e Riscos Psicossociais em Call Centres Portugueses, in Centro Estudos Judiciários (org.), Prontuário de Direito do Trabalho I 2017. Coimbra: Almedina, 241-268.

Roque, I. (2016), Psychosocial Risks at the Portuguese Contact Centres, in in Arezes, P.; Baptista, J.; Barroso, M.; Carneiro, P.; Cordeiro, P.; Costa, N.; Melo, R.; Perestrelo, G. (org.), Occupational Safety and Hygiene IV. London: CRC Press, 615-621.

Roque, I. (2014), Precariedade e Alienação dos Licenciados no Trabalho Informatizado, in Areosa, João; Arezes, Pedro; Neto, Hernani Veloso (org.), Manual sobre Riscos Psicossociais no Trabalho. Porto: Civery Publishing, 73-90.