Advanced training

Advanced Training Courses

Araújo, Marta (2019), coordination of Building an Anti-Racist Education II: social movements, arts and the media, CES - Alta, CES.

Araújo, Marta (2019), mentor in Session 'Racism, education, and political struggles', CES - Alta, CES.

Araújo, Marta (2018), mentor in (Re)pensar a legislação e as políticas públicas através do (anti)racismo, CES Lisboa e Fundação José Saramago, CES.

Araújo, Marta (2018), coordination of Building an Anti-Racist Education: academic knowledge, institutional practice, and political struggles, Centro de Estudos Sociais, Universidade de Coimbra, CES.

Araújo, Marta (2018), mentor in Sessão 'Racismo, anti-racismo e educação: abordagens conceptuais e lutas políticas contemporâneas', Centro de Estudos Sociais, Universidade de Coimbra, CES.

Araújo, Marta (2016), mentor in Session '(Anti)racism, Education and knowledge: from the prejudice paradigm to the decolonial struggles', in '(Anti-)racism in Portugal e and in Brazil: debates and political struggles in education', CES Lisboa, CES.

Araújo, Marta (2016), coordination of '(Anti-)racism in Portugal and in Brazil: debates and political struggles in education, CES Lisboa, CES.

Araújo, Marta (2015), coordination of Black Movement, Afro-brazilian Studies and Education, CES Lisboa, CES.

Araújo, Marta (2011), coordination of Eurocentrism, Racism and Education: the Legacies and Challenges of History, CES, Centro de Estudos Sociais.

Araújo, Marta (2009), mentor in Europe as idea and practice, CES, CES.

Araújo, Marta (2008), coordination of Migrations in Hybrid Spaces: re-imagining Portugal, CES.

Araújo, Marta (2007), coordination of Racisms, Rights and Schools, CES.

Araújo, Marta (2006), coordination of Racism and Post-racism, CES.

Araújo, Marta (2005), coordination of Education, Multiculturalism and Social Justice, CES.

Araújo, Marta (2004), mentor in The Intercultural Dimension of Citizenship Education, CES.

Ph. D. Theses Supervisions

13-03-2014 - Ph. D. project supervision of "Hip-Hop Culture, Community, and Education: Post-Colonial Learning?", by the author Miye Nadya Tom.

Master Theses Supervisions

07-12-2010 - master project co-supervision (with João Arriscado Nunes) of "The Game of Capoeira Angola in the wheel of Brazilian Culture: a postcolonial study of the implications of effecting cultural rights in Brazilian society", by the author Bruno Amaral Andrade.

04-03-2009 - master project co-supervision (with Margarida Calafate Ribeiro) of "Young Muslims, Identities and State Schooling: a case study", by the author Hélia Santos.

Visiting Post-Doctoral Research Interns Projects Supervisions

01-07-2016 - project supervision of "Imagens de África e de sua diáspora nos livros didáticos, dos anos iniciais do Ensino Fundamental - um estudo comparativo entre Brasil e Portugal", by the author Luciane Dias Gonçalves (UFU).

20-07-2015 - project supervision of "Da África às diásporas: memória e história dos afro-descendentes e lutas por educação, direito e cidadania no Brasil e em Portugal", by the author Benjamin Xavier de Paula (UFU).

Ongoing - project supervision of "A célula: uma análise comparativa de livros didáticos e percepções estudantis no Brasil e em Portugal", by the author José António Novaes Silva.

Ongoing - project supervision of "Patrimonialização da Memória da Diáspora Africana na Paraíba: educação, inovação, identidades e cidadania", by the author Solange P. Rocha.

Ongoing - project supervision of "Políticas de ação afirmativa para ingresso no ensino superior: análise comparativa entre Brasil, França e Portugal", by the author Margarida Campos (UEL).

Ongoing - project supervision of "Relações Raciais e Representação Social de Professoras Negras Na Bahia/Brasil", by the author Angela Ernestina Brito (UFB).

Visiting Doctoral Students Projects Supervisions

31-07-2019 - project supervision of "Políticas afirmativas e de permanência estudantil nas Universidades Estaduais Baianas", by the author Otto Agra Figueiredo (UNEB).

28-02-2019 - project supervision of "Maternagem no quilombo", by the author Paula Cristina SIlva (UFMG).

31-01-2019 - project supervision of "Currículos da Educação e Diáspora Negra: Caminhos Descoloniais", by the author Mariana Cerqueira Silva.

15-07-2018 - project supervision of "A Política de Extensão para a Promoção da Diversidade Étnicoracial no Instituto Federal de São Paulo", by the author Caroline Jango da Silva (Universidade Estadual de Campinas).

06-08-2015 - project supervision of "Imagens de uma nação em branco e preto: reflexões sobre raça e racismo no cinema", by the author Ana Lígia Muniz Rodrigues (Universidade Federal da Paraíba).

31-12-2014 - project supervision of "Administrar, comprender y transformar el mundo y la escuela: el campo de la educación y la investigación social como encrucijada", by the author Feliciano Castaño Villar (Universidad de Granada).

20-09-2013 - project supervision of "A história dos povos indígenas do Brasil em livros didáticos de história adotados em escolas públicas da vila de Mirandela, em Portugal", by the author Francisco Guimarães (Universidade Federal da Bahia).

13-07-2011 - project supervision of "A relação da Universidade com a Sociedade: concepções e prática de extensão universitária", by the author Nara Grivot Cabral (Universidade Federal do Rio Grande do Sul).

Other Projects Supervisions

31-12-2009 - project co-supervision (with Cecília Macdowell Santos) of "A jurisdição como instrumento de efetivação das cotas raciais (estágio de investigação no âmbito de Mestrado)", by the author Silma Maria Augusto (Instituição Toledo De Ensino - Bauru/SP).