Encontros Científicos

Organização de encontros científicos

Membro da Comissão Organizadora de International Workshop "International Organizations and Africa: Histories, Problems, Legacies", , CES - Coimbra, 23 de Março 2018 (com Dores, Hugo Gonçalves; Jerónimo, Miguel Bandeira; Monteiro, José Pedro).

Membro da Comissão Organizadora de International Conference "Shaping Education in the (Post)Colonial World: Actors, Paradigms and Entanglements. 1880s-1980s", Université de Lausanne (Switzerland), 14 a 16 de Setembro de 2017 (com Dores, Hugo Gonçalves; Matasci, Damiano; Jerónimo, Miguel Bandeira).

Membro da Comissão Organizadora de International Workshop "Internationalism, Imperialism, and Education: connected histories", CES - Lisboa, 27 de Janeiro 2017 (com Dores, Hugo Gonçalves; Bandeira Jerónimo, Miguel; Matasci, Damiano).

Comunicações em encontros científicos

Dores, Hugo Gonçalves (2019), "Um conceito imperial em mutação: a "educação de base" entre debates internacionais e políticas educativas nas colónias em África (1946-1957)", comunicação apresentada em 39.º Encontro APHES (Associação Portuguesa de História Económica e Social) - Circulações: entre o local e o global, Universidade do Algarve, Faro, 15 a 16 de Novembro.

Dores, Hugo Gonçalves (2019), "On Education", comunicação apresentada em Workshop internacional «Histories of Development: Global, National, Colonial, Centro de Estudos Sociais - Universidade de Coimbra, 02 de Outubro.

Dores, Hugo Gonçalves (2019), "Vocational guidance in Africa and the imperial policies on education for economic and social development of colonies in late colonialism", comunicação apresentada em 41th International Standing Conference on the History of Education (ISCHE) - Spaces and Places of Education, Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade do Porto (Porto), 17 a 20 de Julho.

Dores, Hugo Gonçalves (2018), "The Road for an Agreement on Missions: The Quarrel Between Portugal and the Holy See Regarding the Missionary Policy for the Portuguese Empire in Africa", comunicação apresentada em Colóquio Internacional Missionação e Poder Colonial em Angola e Moçambique no Século XX, Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa, 06 a 07 de Dezembro.

Dores, Hugo Gonçalves (2018), "«'Creating Catholics and Portuguese: the educational and civilizing role of Catholic Missions in the Portuguese imperial project (1940-1975)»", comunicação apresentada em International Conference "The Church-State relations in the European Colonial Empires (18th-20th centuries)", KU Leuven (Belgium), 12 a 14 de Abril.

Dores, Hugo Gonçalves (2018), "«'In the Name of a Sacred Trust': UNESCO and the education of the colonial peoples in Africa»", comunicação apresentada em International Workshop "International Organizations and Africa: Histories, Problems, Legacies", CES - Coimbra, 23 de Março.

Dores, Hugo Gonçalves (2018), ""Between God and Nation: The Catholic Church and the Portuguese Colonial regime in Africa, c. 1940-1970"", comunicação apresentada em American Society of Church History Winter Meeting, Washington, DC (United States of America), 04 a 07 de Janeiro.

Dores, Hugo Gonçalves (2017), ""Que educação para o Africano? Debater o ensino indígena na África Portuguesa, no colonialismo tardio"", comunicação apresentada em Workshop "Fields of Decolonisation. The (Post)Colonial African Cases and Dynamics of the Portuguese Empire", Coimbra, Portugal, 19 a 20 de Outubro.

Dores, Hugo Gonçalves (2017), ""Interimperial or International Cooperation?: questioning the role of the CCTA and UNESCO in African education (1948-1960)"", comunicação apresentada em International Conference "Shaping Education in the (Post)Colonial World: Actors, Paradigms and Entanglements. 1880s-1980s", Lausanne, Switzerlandd, 14 de Setembro a 16 de Dezembro.

Dores, Hugo Gonçalves (2017), "«Challenging the Portuguese colonial "mission": "Native education" and UNESCO's activities in Africa, 1948-1972»", comunicação apresentada em International Workshop "Internationalism, Imperialism, and Education: connected histories", CES - Lisboa, 27 de Janeiro.