Encontros Científicos

Organização de encontros científicos

Membro da Comissão Organizadora de Socail Mobilization and the Commons, a virtous circle?, Barcelona, Spain, 20 a 21 de Junho de 2018 (com , Sergio Villamoyor; , Gustavo Garcia-Lopez; D'Alisa, Giacomo).

Membro da Comissão Organizadora de Effective Communication Skills, Specialized Intensive Course, Autonomous University of Barcelona, Barcelona, Spain, 30 de Junho de 2014 a 02 de Julho de 2016 (com D'Alisa, Giacomo , Giorgos Kallis).

Organização de Ecofeminists and its Companions, Specialized Intensive Course, Autonomous University of Barcelona, Barcelona, Spain, 18 de Abril de 2014 a 17 de Maio de 2013.

Membro da Comissão Organizadora de Spring School on Social movement, Lund University, Sweden, 29 de Março a 04 de Abril de 2014 (com Hansen, Anders Lund D'Alisa, Giacomo).

Membro da Comissão Organizadora de Commons, Conflicts and Disasters, Summer School, Harokopio University of Athens, Syros, Grecia, 09 a 14 de Julho de 2013 (com , Costis Chadjimichalis D'Alisa, Giacomo).

Membro da Comissão Organizadora de Research Design and Methods, Specialied Intensive Course, Autonomous University of Barcelona, Barcelona, Spain, 03 a 07 de Junho de 2013 (com D'Alisa, Giacomo , Giorgos Kallis).

Membro da Comissão Organizadora de Advances in Political Ecology Theory, Specialized Intensive Course, University of Manchester, Manchester, United Kingdom, 18 a 22 de Fevereiro de 2013 (com , Maria Kaika D'Alisa, Giacomo).

Membro da Comissão Organizadora de 3rd International Conference on Degrowth, University of Barcelona, Barcelona, Spain , 19 a 23 de Setembro de 2012 (com , Research and Degrowth Team D'Alisa, Giacomo).

Organização de The Rise and Retreat of Water Privatisation: Debating (Post) Neoliberalism and Resistance, Autonomous University of Barcelona, Barcelona, Spain, 24 de Maio 2012.

Membro da Comissão Organizadora de Advanced Course on the Analysis of Environmental Conflicts and Justice, Autonomous University of Barcelona, Barcelona, Spain, 03 a 14 de Julho de 2011 (com , Pere Ariza-Montobbio D'Alisa, Giacomo).

Comunicações em encontros científicos

, Marco Armiero; D'Alisa, Giacomo (2011), "Rights of Resistance: Struggling for Ecological Democracy in the 21st Century", comunicação apresentada em Challenging Citizenship , University of Coimbra, 03 a 05 de Junho.