Article in Scientific journal

Moniz, Gonçalo Canto; Correia, Luís Miguel; Bandeirinha, José António (2024), "Co-creation Processes to Rethink Architectural Design", Joelho: Journal of Architectural Culture, Architectural Design as a Co-Creation Process, 15, 13-16

next

Book Chapter

Moniz, Gonçalo Canto (2024), Mestres e Colegas: Tempos de Escola, in Bernardo Pizarro Miranda, João Alves da Cunha e Manuel Possolo da Cruz (org.), Alberto Cruz. Cascais: Câmara Municipal de Cascais, 10-12

Book Chapter

Moniz, Gonçalo Canto (2024), Raul Hestnes Ferreira e a responsabilidade política do estudante, in Alexandra Saraiva, Patrícia Bento d´Almeida e Paulo Tormenta Pinto (org.), Hestnes Ferreira: Forma | Matéria | Luz. Porto: FIMS, 99-123

Book Chapter

Moniz, Gonçalo Canto; Coelho, Carolina; Ferreira, Carolina; Leite, Vitório (2024), Rethinking the School and the City with Children, in Ana Rute Costa, Rachel Cooper (org.), Design for Education: Spaces and Tools for Learning. London: Routledge, 157-175

Special Issue

Moniz, Gonçalo Canto; Correia, Luís Miguel; Bandeirinha, José António (2024), "Architectural Design as a Co-Creation Process" thematic number of "Joelho: Journal of Architectural Culture", 15

Paper in Conference Proceedings

Moniz, Gonçalo Canto; Mendes Ribeiro, João; Coelho, Carolina; Brigida, Pedro; Miranda, Duarte; Leal Gutierrez, Valentina (2024-12-08), "Collaborative Redesign of Modern Schools: Rethinking Spaces of Coimbra Lyceum" in Horacio Torrent (org.), Modern Futures. Santiago, Chile: DOCOMOMO International, 241-250.

Book Chapter

Moniz, Gonçalo Canto; Ferreira, Isabel; Caitana, Beatriz; Nunes, Nathalie (2024), Inclusive urban regeneration: opportunities for an open city, in Tommaso Vitale (org.), City divide. Fighting urban inequalities. Milan: Fondazione Giangiacomo Feltrinelli, 50-56

Paper in Conference Proceedings

Quiroga, Carolina; Moniz, Gonçalo Canto (2024-12-08), "Re-education for reuse of modern spaces. Social and environmental dimension as a platform for inclusive didactic and research" in Horacio Torrent (org.), Modern Futures. Santiago, Chile: DOCOMOMO International, 1239-1245.

Paper in Conference Proceedings

Campos, Rita (2024), "Abordagens artísticas e participativas na comunicação de ciência" in Ana Santos Carvalho, Heloísa Gerardo, Inês Navalhas, Miguel Ferreira (org.), SciComPt2024 - Linguagens e Vozes para uma Ciência Acessível. Braga, Portugal: SciComPt - Rede de Comunicação de Ciência e Tecnologia de Portugal, 31-35.

Article in Scientific journal

Pinto, Hugo; Sampaio, Fábio; Ferreira, Sílvia; Elston, Jennifer (2024), "Academic Social Entrepreneurship: A Contemporary Reflection from Schumpeter's Economic Sociology", Businesses, 4, 4, 723-737
DOI

Book

Lechner, Elsa; Araújo, Karlla (orgs.) (2024), Círculos que não fecham: das oficinas biográficas de projeto à construção de laços humanos na universidadeade. Rio Grande do Norte: UERN

Book Chapter

Lechner, Elsa (2024), Estudos e práticas (auto)biográficas criativas: pesquisa, formação e diálogos em rede, in Elizeu Souza, Mariana Meireles, Rosvita Kolb Bernardes (org.), Redes de Pesquisa e Movimentos Insurgentes. Curitiba: CRV, 177-190

Article in Scientific journal

Lechner, Elsa (2024), "Studi e pratiche (auto)biografiche creative: ricerca, formazione e dialoghi in rete", utobiografie. Ricerche, Pratiche, Esperienze., 5, 42-50

Book Chapter

Duxbury, Nancy; Rahim, Shamila (2024), Special session synthesis: China's exploration and practice of tourism revitalization after the epidemic, in N. Duxbury, S. Rahim, S. Silva, and T. Vinagre de Castro (org.), Creative Tourism, Regenerative Development, and Destination Resilience: Insights and Reflections. Coimbra: CREATOUR Observatory, CES-UC, 22-25

Article in Scientific journal

Campos, Rita; Brito, Bianca (2024), "The role of citizen science in public engagement with socio-scientific debates", ARPHA Proceedings, 6, 19-23

Article in Scientific journal

Farias, Yaci; Campos, Rita (2024), "A roda de conversa 'Práticas de Educação Antiopressiva': Apontamentos e Reflexões", Práticas de educação antiopressiva, 35, 5-16

Other Publications

Campos, Rita; Farias, Yaci (2024), "Apresentação", Práticas de educação antiopressiva , 35, 1-4

Special Issue

Campos, Rita; Farias, Yaci (2024), "Práticas de educação antiopressiva" thematic number of "CEScontexto", 35

Article in Scientific journal

Murtinho, Vitor; ; Maia, Joana; (2024), "Elevador de Santa Justa: um ímpar monumento férreo", Metálica, 74, 14-19
DOI

Article in Scientific journal

; Murtinho, Vitor (2024), "Um mestre dos elevadores e dos funiculares: engenheiro Mesnier du Ponsard", Metálica, 73, 14-19
DOI