Paper in Conference Proceedings
Moura, Tatiana (2023-01-23), "Masculinities, Gender Stereotypes and Violence Prevention: the example of KINDER Project ´s socio-educational approach" in Cascales et al. (org.), II Congreso Internacional sobre Masculinidades e Igualdad: Educación para la Igualdade y (co)educación. Elche: Universidad Miguel Hernandez de Elche, 196-206.
Book Chapter
Meneses, Maria Paula (2023), Keine Leichten Siege, in Adamczak, Bini et al. (org.), Kreolische Konstellationen: kolonialismus, imperialismus, internationalismus. Münster: jour fixe, 67-81
Book
Rodrigues, Abel Martins (2023), Administração Publica, Organização Administrativa e Princípios Gerais de Direito Administrativo. Lisboa: Lisbon Press
Book Chapter
Vidigal, Inês; Azevedo, Joana; Góis, Pedro (2023), Retorno espontâneo do Reino Unido: o efeito Brexit, a saudade, os novos desafios, in José Marques e Pedro Góis (org.), O regresso dos emigrantes no Portugal contemporâneo. Coimbra: Almedina
Article in Scientific journal
Meneses, Maria Paula (2023), "Desafios Ambientais a Sul: O Ubuntu como Ética de Ligação entre a Comunidade e a Natureza", Meditações Sociais e Filosóficas, 8, 15-32
Book
Do Carmo, Milena Cunha dos Santos (orgs.) (2023), Manual Kinder: Combater estereótipos de género na educação e na primeira infância: construir uma Pedagogia Inclusiva na Educação Infantil. Portugal: Centro de Estudos Sociais da UC
Article in Scientific journal
João, Ferrão; Pinto, Hugo; Carmo, Renato; Castro Caldas, José Maria (2023), "Vulnerabilidades territoriais, pandemia e emprego: Uma análise exploratória sobre perfis socioeconómicos municipais e impactos da COVID-19 em Portugal", Revista Portuguesa de Estudos Regionais, 63, 161-182
Article in Scientific journal
Jorge, Susana; Coelho, Lina; Pimentel, Liliana (2023), "The institutional environment of gender budgeting: Learning from the Portuguese experience", Public Money & Management, 1-10
Paper in Conference Proceedings
Allegretti, Giovanni (2023-01-31), "Prefazione: Tra accoglienza e conflitto: traiettorie di partecipazione per una rappresentanza inclusiva (with Francesca Gelli)" in The Good Lobby (org.), Toolkit "Le Grammatiche della Partecipazione". Milano: Fondazione Feltrinelli, 3-9.